lördag 29 december 2012

Of Angels and Angles

Tog en spontan paus från Supernatural några veckor, men nu är jag igång igen! Mitt i säsong fyra och det är mycket som händer. Serien har gått från att vara skräck till att mer handla om änglar och demoner. Det känns som en ganska bra och naturlig utveckling, för jag tror SPN knappast hade hållit så många säsonger baserade på endast "monster of the week". Och ÄNTLIGEN är Castiel med, min favoritkaraktär som jag knappt har sett förut. Mest förvånad är jag över hans röst, jag hade föreställt mig honom som mer dämpad och ljus. Jag har sett honom lite tidigare när serien gick på TV, men inte så mycket tydligen. Just nu är han med frustrerande lite, men jag är rätt säker på att han blir något av en fast karaktär längre fram.

På kvinnofronten intet nytt, så att säga. Ruby är förstås den hon är, men hon blev självklart något av ett "romantiskt" intresse för Sam. Alltid! Jaja, det är väl en grabbserie, även om jag hatar Deans attityd till kvinnor. Tur att han inte framställs som en idealiskt exemplar av en människa, tack god gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar