söndag 4 januari 2015

Lästa böcker 2014

  • Broken Monsters (Lauren Beukes)
  • Det finns ingenting att vara rädd för (Johan Heltne)
  • Through the Woods (Emily Carroll)
  • Blue Lily, Lily Blue (Maggie Stiefvater)
  • A Series of Unfortunate Events 1: The Bad Beginning (Lemony Snicket)
  • Yahya Hassan: Dikter (Yahya Hassan)
  • Hidden (Benedict Jacka)
  • Jag ringer mina bröder (Jonas Hassen Khemiri)
  • Vicious (V. E. Schwab)
  • Wool (Hugh Howey)
  • Men Explain Things to Me (Rebecca Solnit)
  • Beckomberga - Ode till min familj (Sara Stridsberg)
  • The Magician's Land (Lev Grossman)
  • Maken (Gun-Britt Sundström)
  • Vitsvit (Athena Farrokhzad)
  • På tal om Sherlock Holmes (Dorothy L. Sayers)
  • Den som jag trodde skulle göra mig lycklig (Christina Wahldén)
  • A Slight Trick of the Mind (Mitch Cullin)
  • Främlingsleguanen (Martina Montelius)
  • Bossypants (Tina Fey)
  • The Truth Is a Cave in the Black Mountains (Neil Gaiman & Eddie Campbell)
  • The Thousand-Dollar Tan Line (Rob Thomas & Jennifer Graham)
  • En tid för mirakel (Karen Thompson Walker)
  • Parfymen: Berättelsen om en mördare (Patrick Süskind)
  • The End of Everything (Megan Abbott)
  • We Were Liars (E. Lockhart)
  • Den skrikande trappan (Jonathan Stroud)
  • Red Dragon (Thomas Harris)
  • Make Good Art (Neil Gaiman)
  • This Star Won't Go Out (Esther Earl)
  • Canada (Richard Ford)
  • Shiver (Maggie Stiefvater)
  • Gone Girl (Gillian Flynn)
  • Flickan i Clèves (Marie Darrieussecq)
  • It's Kind of a Funny Story (Ned Vizzini)
  • Chosen (Benedict Jacka)
  • The Impossible Knife of Memory (Laurie Halse Anderson)
  • I kroppen min: Resan mot livets slut och alltings början (Kristian Gidlund)
  • Min pappa Ann-Christine (Ester Roxberg)
  • The Buddha in the Attic (Julie Otsuka)
  • Paper Towns (John Green)
  • Special Topics in Calamity Physics (Marisha Pessl)
  • Love is the Higher Law (David Levithan)
  • Taken (Benedict Jacka)
  • The Violent Century (Lavie Tidhar)
  • Cursed (Benedict Jacka)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar