onsdag 24 april 2013

Tja bloggen

Long time, no see! Eller jo, jag har ju sett bloggen men inte skrivit någonting. Det har varit rätt skönt, men jag har också saknat det som fan för jag gillar ju att skriva. Men ska försöka dra igång lite smått igen. Som vanligt skriver jag bara för mig själv, mest eftersom den här bloggen har mellan noll och två "läsare" per dag. När man inte har skrivit dagbok på hur många år som helst är det skönt att kunna rensa tankarna lite någonstans.

Vad har då hänt sedan sist? Jag tog en bloggpaus framför allt eftersom det inte gick så bra att få jobb. Halvtidsvikariat som höll på att bli 25 % men som tur var blev jag lovad mina timmar. Dock var framtiden oviss eftersom mitt vikariat skulle ha gått ut sista april. Eller innan dess, det var tal om ett annat vikariat inom samma organisation men på andra sidan stan. Men plötsligt fick jag ett nytt jobb, ett jobb som jag hade sökt själv på egna villkor. Så nu befinner jag mig i en annan kommun, med titeln "bibliotekare", med högre lön, väl uppstyrda arbetsuppgifter och med ett avtal som går ut först sista mars 2014. Även det här är ett vikariat, men ett långvarigt sådant. Det känns skönt och spännande med någonting nytt, men också jobbigt. Första veckan har varit ganska krävande, men kul.

Om jag inte hade tagit en paus i bloggandet så skulle det antagligen ha blivit många, många (många) inlägg om Supernatural. Jag var långt ifrån beredd på att älska den serien så mycket, men det hände. Det finns en hel del problem med Supernatural, men jag vet ärligt talat inte om jag skulle ändra på så mycket om jag kunde. Den har ett hjärta och det är nog det viktigaste med fiktion, att de inte bara gör det för sakens skull. Och visst, jag kunde önska (ofta) att de behandlade kvinnliga karaktärer bättre och att de lade ned lite mer tid på manus ibland. Men det är en av mina absoluta favoritserier ibland och det är inte helt logiskt.

Men som sagt, vi hörs förhoppningsvis snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar