måndag 22 juli 2013

Planering inför resan

Smart som jag är så bokade jag ett hotell som ligger parallellt med North Gower Street, där Sherlocks Baker Street ligger. Och inspelningen av det tredje avsnittet på säsong tre startar den 29, alltså fem dagar innan jag åker till London! Timing, I haz it. Jag vet ju inte om inspelningen på just den gatan kommer att sammanfalla med min vistelse i London, men man kan ju hoppas! Dessutom håller de på att filma Elementary där också, men vet inte om de är kvar när jag är där. Vanligtvis spelar de in den serien i New York. Skulle vara lustigt om Sherlock och Elementary krockade. Dålig stämning?

Annars har jag en lista med prylar som jag vill göra och se. Högst upp står David Bowie-utställningen på Victoria & Albert Museum. Har hört att den ska ha en ganska hög wow-faktor, så det skulle vara kul att se. Dock är det ganska konkurrens om biljetterna så jag får se hur det går. Sedan funderar jag att gå på en Jack the Ripper-tur. Det skulle vara intressant att se och lyssna på, om än lite morbid. Annars ska jag nog bara gå och glo på stuff. Typ glida omkring i tillvaron och inte försöka att bli för stressad av allt folk och värmen.

Okej, kanske inte glida omkring i tillvaron så mycket som att skriva en riktigt detaljerad dagsplan över varje dag jag är i London. Känns mer "mig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar