tisdag 22 december 2009

Ingen press, bara lite lässtress

Det mest spännande med lov är att man får fundera ut vad man ska läsa. Som vanligt tar jag mig vatten över huvudet (eller snö kanske). I år satsar jag på "rester" från terminen till att börja med. Ska läsa klart Bleak House, Atonement och The Woman in White. Plus att jag skulle vilja börja läsa Drood som jag köpte i dag (från mig till mig). Det är en fiktiv berättelse om Charles Dickens, Wilkie Collins och mysteriet kring Dickens sista, oavslutade bok. Får se om jag hinner. Dessutom är jag sjukt sugen på The Language of Bees som jag fick i födelsedagspresent. Allt det på knappt två veckor. Yeah right!

I dag hann jag faktiskt med att kolla på NK:s julskyltning. Riktigt fint, väldigt mycket natur. Sedan packade jag ihop lite grejer hemma och drog till Backlura för jul. Nu ska jag försöka slappna av lite några dagar, till och min lärare kommenterade att jag såg trött ut. Illa. Ska försöka sova ut i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar