torsdag 15 juli 2010

But it never ends!

Nu ska jag ta mig fan ta i tag med Howard's End. Det är en mardrömsbok på cirka 300 sidor som är helt omöjlig att läsa ut. Jag har försökt i över ett halvår med den. Den har legat och samlat damm och jag har bara kunnat klämma ett kapitel någon gång ibland. Handlingen är helt... ingenting. Det finns typ ingen handling, men det värsta är att man inte ens tycker om eller kan sympatisera med karaktärerna. Man ogillar dem inte ens, man känner bara... ingenting. Det är en klassiker, och eftersom jag har börjat läsa den så får jag avsluta den också. Men fy vad jobbig den är, USCH. Damn you E. M. Forster!

Hur som helst. I dag ska jag bada med Johanna, annars inget ansträngande. Jag försöker ta det lugnt (och spara pengar) inför jobbet nästa vecka. Gud vad trist att vara inspärrad på ett lager i fem dagar. Jaja, men det ska nog gå det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar