fredag 9 juli 2010

Radio killed the video star

Superfredag, om man super menar illamående och huvudvärk alltså. Inte för jag har supit, men ändå. Har mått så jäkla risigt nu på förmiddagen och det värsta var att jag inte visste om det berodde på värmen, något dåligt jag hade ätit eller att jag inte hade ätit tillräckligt. Men till sist tog jag mod till mig och åt lunch. Ännu har den inte kommit upp så jag antar att det gick ganska bra. Usch, inte kul att må dåligt när det är så här varmt.

Just nu lyssnar jag på Ulf Malmros sommarprat. Hur bra som helst med all filmmusik! Älskar Atonement-låten med skrivmaskinsknattret. Jag kunde inte förstå hur kompositören inte kunde vinna en Oscar för det.

Det går dåligt på läsfronten. Jag försöker ta mig igenom The Talented Mr Ripley under dagarna och en Mary Rusell-bok på kvällarna. Ripley är så bra, men jag kan inte riktigt fokusera på den. Dessutom tänker jag bara på Matt Damon, Jude Law och Gwyneth Paltrow när jag läser den. Risken med att se filmen innan man läser boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar