onsdag 10 november 2010

Helgen känns långt borta

Konstigt nog har jag inte skrivit så mycket om vad jag pysslar med på utbildningen. Det är ju inte direkt som att man sitter och läser böcker hela dagarna och hyschar åt stökiga ungdomar. Nä, just nu håller vi på med klassificering, att sätta små koder på diverse boktitlar. Det finns en logik och regelstruktur i det som är djupt tilltalande för mig, pedant som jag är. Att allt har sin rätta plats, även om det ofta är mycket subjektivt. Jag skulle nog uppskatta uppgiften mer om det inte var så att jag gick upp kvart över fem i morse för att hinna till datalabben (då räknade jag med ev. förseningar p.g.a. "snökaoset"). Så just nu vill jag bara gå och lägga mig för jag ska upp ungefär lika tidigt i morgon.

Annars är det fullt ös, medvetslös. Massor av saker att göra och att läsa till kursen. Snart hemtenta och sedan gruppuppgift i datakursen i december. Funny stuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar