onsdag 24 november 2010

Workin' 1 to 5.30

Snart dags att springa i väg till jobbet. Eller inte så mycket springa som att köra. Men innan dess måste jag skrapa, skrapa och borsta, borsta bilen. För nu är tydligen vintern här på riktigt! Lagom till dess har jag dessutom lyckats dra på mig en förkylning, men som tur var är det bara ont i halsen än så länge. Peppar peppar.

I går läste jag förresten ut One Day. Den har varit rätt hypad i alla bloggar och diverse annonser, men jag var inte så himla imponerad. Den var bra och fin och karaktärerna kändes "äkta", men något speciellt var det nog inte. Mest intressant var väl själv formatet eller upplägget. En dag varje år i 20 år. Samma datum varje gång och så får man pussla ihop själv vad som har hänt emellan. Vilket inte var så svårt, för boken i sig går väldigt lätt och smidigt att läsa. Tyvärr satt jag och störde mig enormt på den manliga huvudkaraktären. Herregud alltså, vilket svin. Jag kunde knappt tycka synd om människan, för oftast framstod han som väldigt osympatisk.

Men visst, läs den gärna om ni vill ha något lätt, glättigt och småsnyftigt. Den är ganska fint komponerad, men den har knappast "det".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar