lördag 27 november 2010

Nörda bör man


I dag hade jag tänkt sticka till Science Fiction-mässan i Älvsjö en stund, fast just nu känner jag mig inte så peppad. Är fortfarande förkyld och halsontet har gått över i snorighet deluxe. Det värsta är att jag har sådana där lågbudget-näsdukar som man blåser hål igenom. Men jag får nog hålla ut tills de är slut, sedan kan jag börja på Lambi.

Förresten, i går började nya momentet på kursen, "Vetenskaplig klassifikation". Man fick en smärre shock. Läraren verkar hård, kursen komplicerad och uppgifterna många. Jag tror många i klassen satt och var smått panikslagna, jag vet att jag var det i alla fall. Hittills har det ju varit rena semestern. Men samtidigt, bakom ångesten, så kände jag att "yes, här kommer en svår utmaning, nu jävlar!" Så jag ska försöka vara bättre organiserad och duktigare på att läsa kurslitteraturen i tid. Samtidigt har vi en annan kurs som vi har redovisning och prov i, så det känns som att de här veckorna innan jul kommer bli en smula jobbiga.

Fördelen är att jag är klar med alla julklappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar