onsdag 13 april 2011

Ambivalens

Det bästa med mitt PM är att jag har återigen fått användning av mina gamla litteraturvetenskapliga kunskaper om modernitet. Fast utan den litterära kopplingen. Fina grejer. Det flyter på ganska bra, när jag väl skriver alltså. Det är dessvärre svårare att faktiskt börja skriva. Har inte haft så mycket energi i dag, trots att jag slutade ganska tidigt på jobbet.

Jag har lite funderingar över jobbet, men jag har nog ingen lust att skriva om det i bloggen. Det börjar liksom tära på mig att plugga och ha två jobb samtidigt. Önskar att jag kunde vara mer fokuserad på skoluppgifterna, men det går liksom inte. Det finns ju såklart en ganska självklar lösning, men jag vet inte om jag är beredd att ta det steget än. För det är ju en trygghet att ha jobb och i sommar får jag inget CSN. Jaja, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar