lördag 20 oktober 2012

Studie i papper

Känner mig lite som John i Sherlock, "Nothing ever happens to me". Det känns inte riktigt som att jag har något att skriva om, ingenting intressant i alla fall. Tyvärr ser det just inte nu ut som att jag ska träffa någon konsulterande privatdetektiv inom den närmaste framtiden heller, så det lär väl fortsätta så.

Förra helgen tog pappa och jag ned massor av kassar och lådor från vinden. Där hade framför allt jag sparat massor av saker. Mjukisdjur, leksaker, skolarbeten, böcker... ALLT. Slängde det mesta också, inklusive barbies och hästböcker. Det mesta har jag gått igenom, men jag försöker komma på vad man ska ha det till sen och har inget svar. Mest skönt att bli av med det.

Mina skolsaker har jag i alla fall fortsatt att gå igenom och jag försöker spara sådant som är lite kul. Men det mesta åker. Tror det är fem papperskassar totalt och jag kanske sparar en. Förstår inte hur jag resonerade när jag sparade alla anteckningsblock och prylar som jag någonsin har ägt. Känns som att det finns en stor risk att jag blir en sådan där hoarder och hamnar på TV. Å andra sidan är jag väldigt pedantisk när det gäller organisering, så en väldigt organiserad samlare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar