tisdag 31 maj 2011

En helt vanlig dag, ett helt vanligt inlägg

Ja, jag lever fortfarande. Fast bloggen är i lite dålig form just nu. Men i morgon är det i alla fall dags för sista rycket med en massiv redovisning av projektarbetet! Nu har jag bara refererat till arbetet som "projektet" men kort går det ut på att undersöka ett visst områdes informationsstrukturer och informationshantering. Till exempel vad de har för slags informationskällor och hur de använder dem. Väldigt intressant, jag vet. Tyvärr har tidspress rått nästan hela tiden så det har ju inte varit någon angenäm upplevelse. Räddningen är väl att min basgrupp är så himla rolig att arbeta med, så där drog man inte direkt nitlott. Synd att vi ska byta basgrupper nästa termin, ett riktigt ångestmoment!

På tal om ångest så ska vi även ta tag i det stora uppsatsarbetet i höst. Jag har lite olika funderingar på ämnen, men det är så svårt att veta vad som fungerar i praktiken. Men först ska jag försöka ta sommarlov! Förhoppningsvis får jag jobba lite också, men det verkar dåligt med det. Har inte fått sommarschema ännu, trots att det började den här veckan. Dessutom skulle "volymerna" på lagret minska, typiskt nog då alla vill jobba... Jaja, får leva på min buffert och skatteåterbäringen. Tur att man skattar så sjukt mycket under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar