söndag 2 oktober 2011

Holmesutmaning vecka 3: Identitetskris

Måste säga att veckans novell, "A Case of Identity" var rätt trist. Jag har inte några starka minnen av att ha läst den förut, men jag måste åtminstone ha någon filmad version av den. Vet inte om det var därför som jag ett par sidor in kunde gissa slutet. Så okej, det behöver ju inte vara äventyr och vilda jakter över London hela tiden. Men det här var ganska mediokert. Mest irriterad blev jag på Watson för att han var så trög. Nu har han ju ett rykte om sig att inte vara så smart, men det här var ju lite pinsamt. Vek var ju även "skurken", den skojaren som inte ens fick något vettigt straff.

Nu tar jag visst novellerna i ordning, men får se om jag börjar hoppa lite sedan. Tänkte satsa på "The Boscombe Valley Mystery" härnäst. De här små inläggen blir ju inte direkt så djuplodande, utan mer en liten notering om vad jag har läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar