tisdag 27 mars 2012

Meningen med livet


Det har varit fullt upp i helgen, som är över nu så jag vet inte riktigt vilket grammatiskt tempus jag ska hålla mig i. Hur som helst så träffade jag Petra i fredags och vi käkade och kollade på The Descendents på bio. Gillade den filmen mycket faktiskt, trots att jag har svårt för George Clooney. Det var ett drama om döden, vilket kanske inte kändes så jättelockande men den är så där fint bitterljuvt på något sätt. Humor i allt elände. Med bra skådespelare och bra manus! Det blev ännu ett biobesök på lördagen, då The Hunger Games med Jenny och Johanna. Jag måste säga, jag var avigt inställd redan från början och jag är fortfarande lite skeptisk. Den var helt okej, spännande och så men det är något som inte riktigt fungerar för mig. Kanske att den handlar lite för mycket om själva spänningen med Hungerspelen (som den spelar mycket på) och samtidigt ska vara kritiskt mot ett samhälle som glorifierar våld...? Så vi ska sitta och applådera att folk dör fast vi samtidigt tycker att de som gör de i filmen är onda? Men det är trots allt en ungdomsfilm, man kan väl inte får Orwell antar jag väl. Måste finnas någon lockelse som inte är politisk eller intellektuell.

Hur som helst! Söndagen bjöd på våfflor i massor hemma hos Linda. Så otroligt gott, med grädde och bär och sylt. Nam nam. Och i går hade pappa köpt ett våffeljärn till mig! Har tidigare gråtit bittra tårar över att jag inte har något. Det bästa skulle vara att ha ett begagnat, men det är inte direkt så lockande att köpa ett second-hand...

I går och i dag har jag arbetat. Plus att jag fick ett nytt jobb i dag. Är jag dum i huvudet eller är jag? Får se om jag klarar av det. Tur att det snart är påsk med diverse helgdagar så man får lite ledig tid att plugga på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar