fredag 18 maj 2012

Fin fredag

Uh. I dag var det inte kul att arbeta, bara jobbigt. Det var väl ungefär lika mycket människor som vanligt men det var extra mycket problem med datorer och utskrifter. Vissa människor alltså, det verkar som att de tror att vi aktivt motarbetar dem bara för att jävlas. Nej, jag går inte in och saboterar systemen bara för att jag tycker om att se er våndas. Jag försöker alltid vara trevlig och nej, jag vet inte vad de andra bibliotekarierna och biblioteksassistenterna har sagt till dig angående vad du kan och inte kan göra.

Så när jag kom hem var jag trött, men inte på dåligt humör. Det blev jag däremot när jag försökte laga mat. Då var jag dessutom hungrig eftersom jag åt så pass tidig lunch. Och när det inte riktigt gick som jag ville så bröt jag ihop lite. Hur fånigt som helst, berodde antagligen bara på lågt blodsocker. Men låg ändå under täcket en stund och hulkade och undrade varför människor inte kan vara snälla mot mig när jag bara försöker vara trevlig. Det kändes verkligen urfånigt, men jag undrar fortfarande. Egentligen skulle man börja storgrina när man står där i infodisken, så att de får se resultatet live.

En liten reflektion över hur man behandlar människor kan vara bra ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar