måndag 21 maj 2012

Holmesutmaning vecka 36: Wisteria Lodge

Om ni har undrat hur det går med min Sherlock Holmes-utmaning (och det har ni säkert gjort) så går det sakta men säkert framåt. Just nu är jag inne på vecka 36 med 37 lästa noveller så jag borde snabba på lite om jag ska hinna alla 56 noveller på 52 veckor. Det var ett tag sedan jag skrev sist, så jag kanske ska nämna några av mina favoriter. "The Final Problem" är en självklar favorit och samma sak gäller för "The Empty House". Sedan gillade jag "Charles Augustus Milverton" väldigt mycket och jag tycker att utpressningsstoryn skulle passa utmärkt i BBC:s nästa säsong av Sherlock. Annars tycker jag mycket om "The Solitart Cyclist", inte minst för att jag har Granadas version så tydligt i huvudet. Och "The Dancing Men", som är väldigt bra och väldigt tragisk.

Eftersom jag läser novellerna i utgivningsordning så blir nästa berättelse "The Adventure of the Cardboard Box".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar