onsdag 11 juli 2012

Onsdagen i korthet

I dag har faktiskt varit en bra dag på jobbet, hade rätt så slitigt i måndags och i tisdags. Kan ha berott på att jag jobbade kväll båda dagarna. När man kommer hem är man rätt död i huvudet och i kroppen. I dag fick jag skutta hem redan halv fem och i morgon börjar jag inte förrän ett, så det känns fint. Dock blir det kväll igen i morgon, verkar ha lyckats åka på de flesta kvällarna hela sommaren. Jaja, livet som vikarie antar jag!

En sak har jag tänkt på, och det är att jag måste försöka bli tydligare och rakare när jag svarar på frågor och säger saker till besökarna. Jag vet att jag har en tendens att mumla, alternativt inte avsluta meningar ordentligt. Tror det är för att jag antar att folk förstår vad jag menar ändå, men det kanske inte är så. Har märkt att människor blir lite ställda. Dessutom ska jag försöka vara mer säker på det jag säger, eller jag ska vara mer säker på det jag säger. Man kan liksom inte visa svaghet, det hugger folk på direkt. Jaja, det är inte så lätt när man bara arbetar tillfälligt så där. Det blir ju en fragmentarisk arbetsupplevelse tyvärr, önskar att jag hade mer sammanhang i det hela (och ett eget passerkort, skåp, inloggning till datorn, plats i personalrummet och övriga arbetsuppgifter som inte är infodisksrelaterade).

Nu ska jag se lite på LOST, snart är fjärde säsongen slut. Oj oj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar