fredag 20 juli 2012

The buzz

Ja, det här getingdramat har varit lätt utdraget över veckan. Det började när jag i tisdags eftermiddag upptäckte ett getingbo i skafferiet. Det är ju öppet till ytterväggen och de hade byggt det kring någon slags ventil. Fick lite panik, vad tusan gör man? Ringde Stockholmshem och sedan Nomor, som sa att vi skulle boka en tid på onsdag. Vill skrika åt de att komma hit och fixa det med en gång, men behöll lugnet. Man är ju inte hysterisk. Eh. På ondagen ringde de och sa att de hade tid att komma över på fredag eftermiddag. DÅ fick jag riktig panik. Skulle jag bo med ett gäng getingar i två dagar?! Så jag flyttade hem till pappa helt enkelt. Kan ha blivit lätt avskräckt efter ett getingstick...

Men nu är det förhoppningsvis snart över! Getingkillen var här för en stund sedan och sprutade något pulver på dem, så det ligger en drös med döda getingar i köket. Skafferiet får jag inte öppna på en dag för de kan fortfarande leva, men de dör tydligen när drottningen dör. Sedan måste jag bara få bort boet! Antingen gör jag det själv, ber pappa eller ringer Stockholmshem. Just nu står massor av köksprylar i stora rummet, så det är lite lätt kaos. Jaja, skönt att ha det gjort. Själva saneringen tog bara några minuter och jag behövde inte ens lämna lägenheten efteråt. Så lite win!

Ser dock inte dram emot städningen... Uh.



Före...


Efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar