tisdag 21 juni 2011

Nytt jobb

Så jag sökte ett sommarvikariat på Gnesta bibliotek och fick det! Tur blandad med ännu mer tur och kanske lite skicklighet. Det är hur som helst från vecka 26 till vecka 30, halvtid. Jag kommer i princip vara där varje dag under den tiden, så det blir nog inte så mycket semester för mig. Men jag är jätteglad för att chansen till att få lite erfarenhet från folkbibliotek. Dessutom ringde jag och sa upp mig från AW. Min chef lät så där lagom glad och jag fick bland annat tipset att ha bättre framförhållning nästa gång. Det var lite skrattretande faktiskt, med tanke på hur det har slängts fram och tillbaka de senaste två åren. Men sådant säger man ju inte så jag höll med. Och jag håller ju med, jag skulle velat ha förvarnat dem men det gick inte i det här fallet.

Just nu försöker jag vara glad för nya jobbet, men jag är samtidigt lite orolig över att sluta på det gamla. Nu ska jag i och för sig kanske jobba lite i augusti ändå, innan skolan börjar. Men det känns ändå trist att överge människorna på den faktiska arbetsplatsen, för där har jag i alla fall trivts väldigt bra. Annars kulle jag knappast ha stannat i över två år. Men nu är det helt enkelt dags att gå vidare i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar