lördag 16 juli 2011

Vem behöver sömn egentligen?

I går var det riktigt jobbigt att jobba. Dagen började med en sådan där huvudvärk som jag trodde skulle gå över men som imploderade till migrän med illamående och trötthet. Fick ta två Alvedon innan den försvann, men sedan kom den ändå tillbaka när jag var på väg hem. Ja, jag vet, jag går och spänner mig hela tiden. Men vad fan gör man åt det när man sitter på pendeltåg tre timmar varje dag? Och jag kan ju inte direkt så och stretcha bakom disken på jobbet heller. Där är det dessutom lättare att sitta ned och arbeta med datorn för annars får man stå böjd över skärmen. Så smärtstillande verkar vara det enda roliga jag får ha just nu.

Jag ångrar inte att jag tog jobbet, för det är det roligaste jag har gjort (och jag får betalt för det!) och det är jättesusperduperbra erfarenhet. Men det känns som att jag kommer vara helt utbränd när skolan börjar och då kan man inte ens lämna arbetet bakom sig när man kommer hem. Ibland vill jag bara vara ledig, men ibland blir jag så trött att jag inte ens kan somna. Som i går. Var halvdöd när jag kom hem men kunde ändå inte somna förrän tolv.

Sedan har jag lagerjobbet att avsluta också. Om jag har tur så kommer jag få ett par veckor ledigt, men jag är fan skeptisk. Skulle egentligen vilja börja planera masteruppsatsen också, så jag har någon idé om vad jag ska skriva om. Men, men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar