onsdag 16 november 2011

Guidning genom informationsdjungeln

Hade min första handledning inför masteruppsatsen i dag. Det kändes helt okej, fick en del bra tips av min handledare. Har fumlat runt en del med teori och metod och inte riktigt fokuserat på själva ämnet, men nu vet jag var jag ska börja. Sedan får jag se om det blir något vettigt av det.

Annars har den här veckan varit ganska tröttsam, och det är bara onsdag. Är konstant trött och stressad. Även lätt okoncentrerad. Funderar på att dra ner på jobbet, även om jag behöver pengarna. Novembers lön kommer att bli snålt. Eller lön och lön, får bara CSN. Lagom till jul också, vilket blir ännu ett stressmoment. Det blir nog hemmagjorda julklappar i år.

Har kommit igång med att läsa Tinker, tailor, soldier, spy och den känns faktiskt ganska spännande. Det är något som ligger och kokar i den men de inledande kapitlen är plågsamt utdragna, med flit misstänker jag. Inga Dan Brown-cliffhangers där inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar