onsdag 15 augusti 2012

It's raining cats and dogs


Så det nya vikariatet känns bra. Har bara arbetat två dagar än så länge men det är kul när allt är lite nytt och lite upp till en själv att utforma. Man skulle kunna gnälla på en del, men just nu känns det som att det är hanterbara saker. Det känns som att jag har fått lite mer ansvar trots att jag bara är vikarie. I dag var det väldigt lugnt på biblioteket så jag passade på att föra på säkert 20 tidskrifter som har lagts på hög när det har varit stängt under sommaren.

Annars är jag kattvakt. Det är lite konstigt att det är liv och rörelse i lägenheten dygnet runt, hemma är det ju annars helt dött. Nu har jag två katter som stirrar på mig nästan hela tiden. Det är rätt trevligt med sällskapet faktiskt, fast jag vet inte om jag skulle orka att ha husdjur själv. Bara att skyffla bajs varje dag... Nja.

Dessutom har jag börjat kolla på en ny TV-serie, Teen Wolf! Hur töntigt som helst, men man fastnar ändå. Som fan. Lagom avslappning efter jobbet när man är trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar