måndag 27 augusti 2012

Bra tider

Det börjar bli lite kallare väder, men det är fortfarande fuktigt och kvavt emellanåt. Så sommaren eller sensommaren är nog inte helt utspelad. Sommaren i övrigt har gått mig helt förbi, jag kan inte ens avgöra om det var varit bra eller dåligt väder. Har hört att det har varit dåligt, men jag har stått bakom en informationsdisk i några månader, så jag har inte noterat detta. Jag börjar komma in i de nya arbetsrutinerna nu, det är skönt att ha heldagar och sedan lite ledigt i veckorna också. Det blir ju mindre pengar, men med tanke på min låga hyra (som alla förundras över) och att jag kan leva billigt så går det nog.

I helgen har jag däremot unnat mig riktigt mycket. Köpte lite böcker som jag inte har tid att läsa (men det är trevligt på PocketShop, så vem bryr sig?). Sedan blev det lunch, fika och middag ute i går. Lunch med Linnea och Anna, fika med Lina, Nina, Linda och Freddan, middag med Nina och Lina. Världens fnittermiddag blev det så klart, vi var säkert störigast på restaurangen. Vet inte riktigt när det hände? Jag som  brukar vara så tyst och väluppfostrad.

Min tid som kattvakt är snart över. Kommer nog sakna dem lite, men det är ganska skönt att slippa att skyffla skit varje dag. Herregud. Och att slippa deras nattliga race runt i lägenheten... Jag som vaknar så lätt och är van med tystnad. Men de är rätt mysiga, när de är på det humöret.

Nu snart dags att åka till jobbet. Good times.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar