lördag 18 augusti 2012

The other Will Grayson



Att stöta på fantastiska böcker alltså. Den sannolikheten blir högre när man har med John Green att göra. I våras hade jag någon slags nedbrytande/upplyftande läsupplevelse i form av hans fantastiska The Fault in Our Stars. Det finns inte ord för mycket jag älskar den boken. Men jag har varit lite avvaktande med att läsa hans andra böcker, för ärligt talat, hur ska man kunna jämföra dem med TFIOS? Men jag lånade hur som helst ändå Will Grayson, Will Grayson på jobbet. Mest för att den stod utskyltad under Prideveckan. Och. Den. Är. Så. Bra. Inte i klass med TFIOS, så klart. Men ändå, det finns något så verklighetsnära i hur personerna tänker och tycker. De är konstiga, men de är normalt konstiga. Jag känner att jag är lite för gammal för att relatera till karaktärerna, men jag gör det ändå. Satan vad jag önskar att jag hade läst John Greens böcker i gymnasiet. SATAN. Inte för att de typ existerade då, men ändå... Jaja, jag får ha min unga vuxna-period i 25-årsåldern. Det går väl också. 

1 kommentar:

  1. Det där verkar intressant! *skriver upp på den mentala läslistan*

    SvaraRadera