söndag 23 september 2012

Boksöndag


Läste ut Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor i går. Vilken jäkla snooze fest. Den hade lite potential ett tag men sedan blev det bara en sentimental sörja som utmynnade i... ingenting eftersom det är första boken av tre. Det fanns inte ens ett ordentligt slut, man bara lämnades hängande i luften så att säga. Jag var dessutom totalt ointresserad av huvudpersonernas agerande eller öden. Det fanns däremot lite intressanta bifigurer i form av "chimeras", alltså varelser som består av olika "djuraspekter". Jaja, jag måste väl vada genom lite skit för att hitta guldkorn bland urban fantasy-genren. Hittills har jag försökt undvika vampyrer eftersom de ofta blir ganska enformigt. Någon borde verkligen hitta en ny vinkel på det där.

Nu ska jag istället försöka koncentrera mig på Sherlock Holmes. Har bara några noveller kvar i allra sista boken (The Case-Book of Sherlock Holmes). Min Holmes-utmaning (56 noveller på 52 veckor) gick nästan, men inte riktigt. Själv året är redan över, men jag har väl ungefär 5 noveller kvar. Så nu tar jag det lugnt med dem så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar