torsdag 6 september 2012

To have outlived the night

Häromdagen råkade jag slänga datorn i golvet på grund av en nattfjäril som kröp upp längs mitt ben. Det var ingen liten nattfjäril heller, måste jag säga till mitt försvar. Så datorn gick sönder lite, något i hårddisken måste ha pajjat så den gick inte att starta. Som tur var så hade jag redan köpt en ny dator som jag inte hade börjat använda ännu. Bra motivation att starta upp den och föra över alla filer som jag som tur var har på en extern hårddisk. Det jobbigaste just nu är att inte ha bokmärkena kvar i webbläsaren, känner mig handikappad. De flesta sidorna kan man ju adresserna till eller kan söka upp enkelt, men annat är svårare. Jaja, får se om den gamla datorn åker på lagning så jag kan få igen det.

I onsdags hade vi möte på jobbet med de som ska arbeta på biblioteket. Det är lite snurrigt att de helt har bytt personal så att ingen riktigt kan rutinerna. Det mesta är inte så avancerat, men andra saker kan man inte svara på när besökare kommer och frågar. Dessutom har jag märkt att det tar jäkligt mycket tid att gå igenom jobbmailen och att skicka ut diverse mail. Men det är kul med lite mer ansvar, förhoppningsvis varar vikariatet ett tag.

Nu ska jag återgå till min bok, Daughter of Smoke and Fire. I början var jag skeptisk, sedan blev jag lite mer intresserad, men nu har intresset svalnat lite. Förväntar mig nu en ganska slät kärlekshistoria mellan en ängel och en tjej som verkar komma från någon slags helvetesdimension (eller så är hon bara människa som blev adopterad av monster när hon var liten, vem vet?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar