torsdag 27 september 2012

He's already on the outskirts

I dag gjorde jag något som jag inte har gjort på länge: jag loggade ut från Facebook på min dator. Och Twitter. De är annars konstant inloggade, jag har till och med FB som startsida. Måste nog ändra det också. Dessutom kan jag inte göra något, tänka något utan att formulera det som en statusuppdatering. Jag måste ta en paus, men jag orkar inte göra någon stor grej av det. Jag måste ändå logga in på FB för att nå jobbets konto, så helt off kommer jag inte att vara. Kanske ger jag efter om bara några minuter, vem vet? Jag skulle vilja ha mer tid att läsa böcker, det är väl det jag hoppas på. Dessutom är Twitter just nu bara bokmässa bokmässa bokmässa och "jag sitter i bistorn/hotellbaren/det caféet och äter/dricker..." Hjälp.

Gjorde lite framsteg på jobbet i går i alla fall. Har plötsligt ansvar för lite allt möjligt och försöker få koll på allt vad det innebär. Det är ett ganska litet bibliotek, så man känner sig lite isolerad ibland. Jag saknar större bibliotek, med mer omsättning på användare och personal. Men det är stabilt samtidigt, så det är bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar