söndag 2 september 2012

Love is objectified by what men say is right

Den blev en lugn hel, dels för att jag ska jobba i dag och dels för att veckan i övrigt har varit rätt intensiv. Tyvärr känner jag av en annalkande förkylning, men jag försöker ignorerar den så länge som det går. I torsdags var jag och såg Lady Gaga på Globen! Fantastisk show, får se om jag orkar skriva mer om det senare. Det är så himla kul att nämna att man gillar Lady Gaga, för antingen blir folk alldeles till sig när man pratar om konserten eller så blir det liksom en obekväm paus. Men jag har ju skrivit förut om varför jag gillar henne, så det där tänker jag inte ta upp igen. Grym konsert i alla fall, fast det blev faktiskt en obekväm paus då någon propp gick efter "Judas". Då kom Gaga ut på scenen och bad om ursäkt och svarade på "frågor" från publiken (hysteriska tillrop snarare än frågor). Väldigt lustigt och annorlunda inslag.

Sedan var jag även på Internationell författarescen på Kulturhuset och lyssnade på när Jan Gradvall "intervjuade" Caitlin Moran. Den kvinnan är också en riktig enmansshow. Otroligt rolig och rapp i käften, Gradvall hade lite svårt att hålla kontrollen över intervjun. Men det var mest kul! De pratade om Morans uppväxt, feminism (så klart), att arbeta på The Times, bibliotek, Lady Gaga, Twitter med mera med mera. Det måste ha varit det bästa författarsamtalet som jag har varit på. Men tyvärr fanns det inte utrymme för några publikfrågor, det skulle säkert ha varit mycket underhållande! Sedan var det signering och som tur var så hamnade jag långt fram i kön för Moran pratade ganska mycket mer var och en och ställde upp på bilder. Så det tog ett tag. Men gud... jag har aldrig haft så lätt att prata med en "kändis". Var helt kär efteråt, har fortfarande världens crush på henne. Charmig är bara förnamnet. Fantastiska kvinna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar