onsdag 27 januari 2010

All work and no play...

VERSALER ÄR KUL. Därför har jag överanvänt dem i min FB-status i veckan. Men man får liksom fram poängen bättre, plus att det är irriterande för andra. Sådant gillar jag.

Jag har jobbat alldeles för mycket den här veckan och kommit fram till att det inte är hälsosamt. Man ska vara ledig, man ska inte slita 40 timmar/veckan bara för att kunna köpa den där nya laptopen eller moppen (?!). Se på mig, jag glider fram i tillvaron ändå. Fast glider är nog fel ord, snarare hackar. Jag hackar mig fram. Min hjärna är alldeles för värdefull för att slösas bort på manuellt arbete (som förresten inte kräver någon hjärna över huvud taget). <--- Notera skämtet inom parantesen. Nä, Sofia är ämnad för större saker. Eller mindre. Och med mindre menar jag att tolka obskyra litterära texter.

Eller ja... Och snylta på Farbror Staten och alla skattebetalre (alltså mig själv). CSN FTW.

Men nu i veckan har jag varit på jobbet varje dag. Det får en i alla fall att känna sig nyttig, om man kan bortse från den allmäna ångesten över att man inte har ett vettigt jobb. I morgon ska jag dit igen, fast på eftermiddagen. Yay. Snart har jag väl jobbat där i 10 år. Förresten finns det en gubbe som har jobbat där i 40 år. Han kallas för Skalman. Jag vill inte vara kvar så länge och sedan bara få ett hemskt smeknamn. Då svälter jag nog hellre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar