fredag 8 januari 2010

Not at all!

Jag känner att det har blivit mycket bloggande om Sherlock Holmes den senaste tiden. Har kommit en bra bit med bi-boken. Gud, jag önskar att jag hade något riktigt dåligt citat, men jag orkar inte leta fram ett. Det är inte ens så att det slår över och jag börjar gilla den för att det är så skräpigt. Jag gillar skräp! Man kan kolla på och läsa saker som är skit och ändå vara underhållen. Senaste exemplet är New Moon som är hysteriskt rolig och egentligen en enda lång reklam för bröstvax. Min (och Johannas) favoritscen är: "Oj, du blöder från ett minimalt sår. Vänta, jag drar av mig tröjan". Hur tänkte ni nu?

Hur som helst så borde vissa saker inte få vara skräp. Twilight har varit dåligt från början, men Sherlock Holmes! Klassisk litteratur. En gigant bland alla fiktiva karaktärer. Respekt. Man skämtar inte om det! Ja, fast Laurie R. King verkar knappast skämta. Parodi kan jag ta, som den här underbara sketchen till exempel:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar