tisdag 31 augusti 2010

Konsten att pendla


Nu har skolan börjat på allvar, med en fem timmar lång introduktionsdag. Jag trodde jag skulle dö när jag kom hem. Var hemma vid sju tror jag och orkade knappt äta, trots att jag inte hade ätit någon lunch. Inte kul, men i dag är det som tur var bara två timmar. I går blev vi dessutom inplacerade i grupper och min verkar helt okej (än så länge). Så jag hoppas att det ska fungera. På engelskan hade jag väldigt tur med grupp, så man kan ju bara hoppas att det blir lika bra igen. Dessutom är det tre andra som pendlar, två från Stockholm. Så jag behöver inte känna mig som att jag sabbar för de andra. Skönt!

Pendlingen i går var lite jobbig, hamnade mitt i rusningen. Inte på tunnelbanan, för då hade alla åkte hem verkar det som. Lite bisarrt dock att gå ombord ett fullsatt SJ-tåg som har en bistrovagn. Känns lite onödigt, men tror att tåget kom från Gävle innan. Men vad är det för fel på gamla hederliga kaffeautomater och torra frallor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar