onsdag 25 augusti 2010

Ny termin

Det går lite trögt med uppdateringarna, det kanske beror på att det är sommar (om det nu är det fortfarande). Liksom nyhetstorka i media så blir det nyhetstorka i bloggen. Den här veckan, och förra också, har jag varit upptagen med nya kursen som startar nästa vecka. Det ska bli spännande och läskigt på en och samma gång, det är ju trots allt en masterkurs och så högt har jag inte klättrat i utbildningsstegen förut. Men två år borde jag kunna stå ut hoppas jag, trots att jag får pendla till Uppsala. Massor av nya orosmoment, men förhoppningsvis är det ett givande program som leder till JOBB.

Jag kan knappt föreställa mig hur det är att ha ett vettigt jobb. Hittills har jag ju bara rantat runt på extrajobb som jag har trivts ganska illa med. Förstå att ha ett arbete som man faktiskt tycker om och som man ser fram emot varje (nja) dag. Samtidigt är jag så himla himla himla sugen på att gå masterprogrammet i engelska på SU. Två år av litterturstudier. Men vad blir man av det om man inte vill jobba som lärare? Nej, nu måste jag satsa på min framtid.

Dessutom kom jag i går kväll på att jag inte ska rösta på MP i det kommande valet. Nej, jag vill fan ha in FI i regeringen! Go Gudrun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar