tisdag 10 augusti 2010

I valet och kvalet

Usch, det är val i höst och jag får ont i magen varje gång nyheterna på TV pratar om att SD kommer att kvala in i riksdagen (antagligen). Är svenskar dumma i huvudet? Är det demokratiskt att ha med ett parti som tydligen uttrycker icke-demokratiska åsikter i riksdagen? Ska de där idioterna sitta och bestämma åt MIG i fyra år? FAN HELLER. Ibland önskar jag att jag var mer politiskt insatt så jag skulle kunna formulera bättre, smartare, mer slående argument. Det jag vet nu är att rasister är ej välkomna hem till mig. Inte KD heller för den delen. Religion är fint och så där och säkert jättetrevligt för den enskilda individen, men det fungerar inte i praktiken. I alla fall inte på de stora massorna. Då startas bara krig.

En annan sak jag blir så redigt trött på är hur alla verkar hata Mona Salin. Vad har kvinnan gjort egentligen? Om hon hade varit en han så hade hennes personlighet och attityd och hennes cojones inte varit ett problem.

Påminn mig om att inte skriva politiska blogginlägg, man blir ju bara ännu mer förbannand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar