måndag 16 augusti 2010

Sommartider hej då

Bokenkät från Bokhora:

1. Bäst i sommar?

The Yiddish Policemen's Union av Michael Chabon och The Talented Mr Ripley av Patricia Hightsmith.

2. Sämst i sommar?

Skulle inte säga att något var dåligt, men att läsa klart Howards End var riktigt jobbigt. Texten är så tät och det händer (typ) ingenting under hela boken.

3. Vad har du helst läst på stranden?

Har missat stranden i år.

4. Var har du läst mest?

Ute på altanen hos pappa där det var svalast. Annars funkar soffan eller fotöljen alltid.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?

Om jag har! Hade ju tänkt läsa Ulysseus och Strändernas svall men det gick inte. Jag jobbade lite extra då jag egentligen skulle ha haft semester, så jag får skylla på det helt enkelt.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!

Gud. Köpte ju en del i går på bokbordet. Men jag har störst förhoppningar på nyutkomna Our Tragic Universe av Scarlett Thomas.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?

Är lite sugen på The Magus av John Fowles som känns som en bra höstbok som man kan sträckläsa. Dessutom har jag en Mary Russell-bok kvar (om man inte räknar den nyutkomna boken som bara finns som inbunden). Jag vågar inte ha så mycket planer eftersom jag inte vet hur mycket plugg det blir. Har blivit lite bortskämd i och med att jag bara läste halvtid förra terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar