fredag 19 augusti 2011

The cracks in our foundation

Phew. Sista arbetsdagen för veckan blev som tur inte alltför lång utan kom därifrån vid ett. Ska jobba nästa vecka också, sedan är det dags för Uppsala igen. Känns fint, har saknat att plugga lite faktiskt och kursarna framför allt. Ska bli skönt att applicera hjärnan på lite analyser och vem vet vad annat. Passande nog är första kursen om teori och metod inför uppsatsen. Ska bli intressant att se hur det skiljer sig från litteraturvetenskap.

Satt och glodde lite på forskarutbildningen vid ABM, men det verkar så där lagom jobbigt. För att ansöka måste man lägga fram sitt forskningsämne och en tidsram. Har ingen aning om vad jag skulle vilja forska om i sådana fall. Orkar jag ens plugga mer? Man får åtminstone betalt när man är doktorand, vilket är ett stort plus. Tror ändå inte att det är något för mig, kanske om några år i sådana fall.

Men i kväll ska jag bara jäsa i fotöljen och ägna mig åt TV-serier. Har redan sett Dexter och Fringe, nästa blir nog Doctor Who.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar