lördag 6 augusti 2011

It is what it is

Det verkar inte som att det blir någon semester för mig i år. Känns väl så där, men samtidigt har det varit grymt kul att jobba på ett bibliotek. När det gäller lagerjobbet så är det inne på sista andningen, ska i princip bara jobba nästa vecka och sedan är det slut. Om jag får några pass dvs. Känns väl lite trist, mest för att jag inte har hunnit prata ordentligt med min chef. Men det är verkligen på tiden att gå vidare, har varit där sedan maj 2009. Det är över två år. I höst fortsätter jag på Ekonomikums bibliotek i Uppsala och kanske blir det lite i Gnesta också, vem vet.

Sedan har min lilla mormor fått en hjärtinfarkt också. Det hände förra helgen men hon är redan hemma igen, så det gick bra som tur var. Så jobbigt att hon bor på andra sidan stan också, annars skulle man kunna hjälpa henne lite mer. Förhoppningsvis får hon lite hemhjälp sedan, men vem vet hur lång tid det kan ta. Hon skulle få träffa en "samordnare" om två veckor (!). Jaja, det är som det är.

Annars känns det som att det är höst på gång. Ibland känner man den där höstdoften i luften och det är lite mer bitande kallt än svalt om kvällarna. Önskar mig långt bort ibland, men det blir nog inte ens ett besök på bokmässan i Göteborg i år. Skulle vilja åka till London också, så mycket där som jag vill se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar