fredag 2 september 2011

Fredagens enkät

Snodd/lånad från Dark Places:

Vad ska du läsa i helgen?
Kurslitteratur hoppas jag. Går en teori och metod-kurs just nu så det blir mycket kvalitativa metoder. Men förhoppningsvis kan jag även klämma in den Neil Gaiman-redigerade novellsamlingen Stories. Har läst den hur länge som helst men har nu bara två noveller kvar, så förhoppningsvis har jag energi för det efter pluggandet.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Tyst, bekvämt och svalt.

Din bästa lässtund förra veckan?
Antagligen när jag läste Tordyveln flyger i skymningen på pendeltåget och blev totalt lost i den. Ibland märker man verkligen inte att man har suttit där i tjugo minuter och snart ska gå av tåget. Så härligt.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Omöjligt att säga, beror helt på hur jag mår och vad jag orkar med.

Var läser du aldrig?
Har aldrig förstått det här med att läsa på toaletten. Och i bilen såklart, det försvårar körningen lite.

Vad läser du aldrig?
Svenska deckare. Läste första Millennium-boken för några år sedan och har sedan dess aldrig sett tillbaka. Det finns inget som lockar mig med att plocka upp en Läckberg eller en Nesser. Annars är det nog bara drama som jag avstår i från, för sådant upplevs bäst på scen.

Vilken är din favoritbokhandel?
English Bookshop, Science Fiction-bokhandeln och PocketShop.

Du får 300 kronor att handla böcker för. Vad köper du?
Just nu vill jag ha Winter's Bone. Annars är jag hela tiden öppen för förslag. Läste The Magicians för några veckor sedan och blev väldigt förtjust så jag jagar just nu efter något liknande.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Strindbergs stjärna. Alltså nej. Nej.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?
Allt som Neil Gaiman inte har gett ut eller ens tänkt ut ännu. Och så är jag så klart sugen på Laurie R. Kings senaste med Mary Russell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar