fredag 16 september 2011

The game is on!


Nu ska jag göra en riktigt dum sak, jag ska utmana mig själv. Ärligt talat så har jag inte så bra koll på hur många av de 56 Sherlock Holmes-noveller som Arthur Conan Doyle skrev som jag faktiskt har läst. Jag tror det är skapligt många, i alla fall av de tidigare. Men, åren går ju och minnet är inte vad det brukade vara. Så varför inte börja om på ny kula? Därför startar jag en maratonutmaning för mig själv, för det är inte direkt som jag har något vettigare för mig. 56 noveller på 52 veckor. Ja, det är ett år. Och då ska jag förhoppningsvis skriva om dem i bloggen, åtminstone nämna dem.

Själva premissen är rätt överenskomlig, men ett år? Om ett år är jag förhoppningsvis ute i arbetslivet, med respektabel lön och utan några restuppgifter från masteruppsatsen. Men vem vet? Kanske behöver lite kall logik som tröst då. Så det blir ungefär en novell i veckan, med undantag för de fyra som blir "över" och får pressas in när tid och ork finns.

Heigh ho, let's go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar