tisdag 27 september 2011

Nya jobbet

Ja, jag har alltså ett nytt jobb. Hittills har jag inte gått in på det så noga för att jag inte riktigt är säker på hur mycket man egentligen ska pladdra om sitt jobb på bloggen. Men jobbar hur som helst på ett ganska specialinriktat bibliotek inne i stan som har dokument som rör bland annat arkeologi, kulturvård, konst och sådant spännande. De har ett ganska litet bibliotek men ett desto större magasin där det är meningen att jag ska gå och plocka fram böcker som låntagare har beställt tre gånger om dagen. Sedan är det massor av småsysslor runtomkring, så nu i början har jag fullt upp att hålla allt i huvudet. Men det är trevliga människor som jobbar där i alla fall, så det känns bra. Det blir lite knasigt bara i och med att jag går på praktik nästa vecka och inte kommer kunna jobba på drygt en månad. Men de ville tydligen ha mig där ändå!

Dessutom är det rätt så mysigt att jobba på Östermalm, dels är tar det bara cirka 40 minuter att åka och dels så är det fina områden. Känns lite bättre än drygt fyra timmars resväg för fyra timmars arbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar