måndag 23 april 2012

Återkomsten

Robert Carlyle agerade skiten ur alla andra i det senaste avsnittet av Once Upon a Time. Mycket Gold/Rumpelstilskin. Det värsta är att han mördar folk lite hej vilt i avsnittet men ändå är så sympatisk så man blir genuint upprörd och ledsen när han gråter. Jag älskar verkligen sådana karaktärer.  Det bästa jag vet är när folk är paradoxala och helt omöjliga att hålla fast.

Och August W. Booth. Största svinet, fast han är så fin. Vill se nya avsnittet nu, inte nästa vecka. Det värsta är dock att det bara är tre avsnitt kvar av säsong ett och sedan? Tror att serien kommer att förnyas eftersom tittarsiffrorna tydligen har varit riktigt bra, men ändå... Väntan. Olidlig. Jag har skrivit och sagt en hel del om OUAT, speciellt när jag började se på serien. Visst, det är inte en serie av toppkvalitet och jag skäms ärligt talat för att jag tycker så mycket om den. Men fy, det finns något fantastiskt där. Den kanske inte är så dåligt skriven som jag tänkte från början, för framför allt karaktärerna är sjukt intressanta. Man kanske blir lite lurad av upplägget, att det borde vara barnsligt med tanke på influenserna från Disney. Men jag är rätt så såld ändå.


...och Belle då, ska hon sitta inlåst i all evighet?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar