tisdag 29 september 2009

Jag är obegripligt intlektuell

Wow. I didn't know I had it in me. Jag shopade järnet i dag. Det började lite trögt på Akademibokhandeln. Hittade knappt fyra pocket (då får man en gratis), vilket brukar vara hur lätt som helst. Blev nog lite besviken att inte hitta den jag egentligen var ute efter (The Language of Bees av King-någonting). Istället gick jag därifrån med Dennis Lehanes Shutter Island (Patient 67 på svenska, den kommer på bio snart med Leo DiCaprio), Thomas Pynchons V, en Stephen Fry och slutligen Jane Austens Northanger Abbey (ville egentligen ha Persuasion, men det fanns inget fint omslag. Haha, ytligt va?).

Sedan förbi Hemtex där jag hittade gardiner till köket och en grytvante. Det var i alla fall användbara saker, inte bara måste-ha-saker. Hittade inget på NK. Sedan strumpor från HM som jag var i akut behov av. Var tar alla vägen?! Sedan... sedan gjorde jag misstaget att gå in på Pocket Shop. Där köpte jag en underbart fin nyutgåva av Wuthering Heights (åh, Heathcliff!), tre bokmärken, en anteckningsbok och en tygkasse. Mhm... Blev tvungen att gå till t-banan sedan för att få slut på det.

Men jag måste få tag på den där boken...

1 kommentar:

  1. men... du har juh inte skrivit om hure var i Göteborg!! finns faktiskt folk som undrar hära
    /nörd-w den äldre

    SvaraRadera