torsdag 3 september 2009

Rainy day

Allt det här pratet om svininfluensa gör mig galen och extremt paranoid. Någon hostade. Jag glor ilsket på dem och trycker in mig mot tunnelbaneväggen. Vet de inte att man ska nysa och hosta i armvecket och att det är en luftburen smitta och kan hoppa flera meter? Utan vaccin kommer 500-600 människor att dö, men om 75% tar vaccinet kanske det bara blir 25-30 dödsfall. Jag ska nog vaccinera mig, dels för att slippa nojja och dels för att skydda andra så jag inte går och smittar ned någon. Jag är inte så orolig för min egen del, men det är jobbigare för andra att klara en influensa.

I dag var jag i skolan en timme, igen. De här entimmeslektionerna känns så extremt onödiga. Då har jag hellre tre lektioner per dag. Beställde fel Austen-bok från Adlibris också. Pucko. Har ångest inför allt som ska göras den här terminen. Assignments, essays, exams och... DEN STORA UPPSATSEN. Gah. Har iaf början på ett uppsats-ämne nu. Inte så orginellt, men det verkar inte vara något krav som på litteraturvetenskapen. Då fick man absolut inte gör något som någon annan forskare hade gjort innan.

Oh well. It is what it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar