fredag 19 mars 2010

Here comes the sun

En lagom dag. Kanske för lagom. Men jag var rätt nöjd ändå, jag fick åka till biblioteket och leta böcker till Mumin-kursen som börjar om drygt en vecka. "Mumin med mera" heter den, bara en 7,5 poängare men det är ändå en del CSN-pengar. Jag ska försöka vara ekonomisk och låna de flesta av kursböckerna den här gången. Till idéhistoriekursen så köpte jag allt, men jag hoppas å andra sidan på att kunna sälja dem på Campusbutiken.

Fredag är sci-fi-fredag enligt Sexan, fast jag ser bara på SGU så klart. Jag har mer och mer börjat intressera mig för "det manliga, vresiga geniet" som fenomen i TV-serier och filmer (och i böcker också, vad vet jag?). Han finns överallt! För det första så blir han en utmärkt utmaning för diverse skådespelare, men framför allt så verkar han vara väldigt tilldragande. The bad boy. Han står lite utanför resten av samhället, han vänder sig rent av direkt emot det. Men vi vet att han har ett hjärta av guld under den hårda ytan. Det kanske kommer från att män ska vara macho och aggressiva. Jag skulle vilja se ett kvinnligt, vresigt geni (gärna ädlre). Om ni kommer på någon som passar in i den beskrivningen så säg till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar