torsdag 18 mars 2010

Konsten att dikta

I dag har jag försökt plugga lite inför tentan, men det går inge vidare. Egentligen skulle jag ha läst allt för längesen, men det har varit så sjukt skönt att bara gå på föreläsningar utan att behöva prestera. Lite tråkigt också, det känns inte riktigt som att jag har pluggat. I går anmälde jag mig till höstterminen, master i biblioteks - och informationsvetenskap på Uppsala Universitet. Hoppas att jag kommer in. Dessutom anmälde jag mig (sent) till en skrivarkurs i sommar. Eller ja, den är kombinerad skriv - och litteraturkurs på distans. Om jag kommer in så kommer jag att vara livrädd, jag skriver fan aldrig nuförtiden. Kollade på första uppgiften och den verkar rätt basic, en kärleksdikt tillägnat ett "du". Så innan jag somnade låg jag och funderade på hur jag kan undvika att vara klyschig och högstadieaktig. Inget rim. Inga ord som "plåga" och "kval". Haha... Usch!

Det värsta skulle fan vara att behöva skriva det på vers. Jag har ingen som helst uppfattning om betoningar på ord, så det skulle vara epic fail för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar