söndag 7 mars 2010

I Underlandet

Bio med Johanna i går, Alice in Wonderland. Jag hade absolut inga förväntningar, snarare tvärtom. Ärligt talat trodde jag att den skulle vara ganska dålig. Därför blev jag positivt överraskad, för den var helt okej. Inte toppenbra, men godkänd helt klart. Jag kanske är så skeptiskt för jag verkligen inte gillar boken. Nonsensböcker är nog inte min grej. Filmen är bättre sammanhållen i sådana fall, nästan lite för linjär och vettig... Men Helena Bonham Carter skiner, usch vad bra hon kan vara!

En bra filmupplevelse kort sagt. Fast hemvägen från tunnelbanan var inte lika kul. Jag och en öde kolonilott. Awesome. Kollade bakom mig stup i kvarten. Det värsta var att det var halt som tusan så man fick gå med ministeg. Men jag kom hem till slut i alla fall, så jag hade nog ingen stalker efter mig. Jobbigt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar