söndag 14 mars 2010

Nytt från the British Broadcasting Corporation

Av en ren slump upptäckte jag att BBC ska göra en ny version av Jane Eyre, som kommer nästa år. Lite märkligt med tanke på att de nyss gjorde en som dessutom var riktigt bra. Den nya kommer ha Mia "Alice" Wasikowska i huvudrollen och Rochester spelas av Michael Fassbender från Inglourious Basterds. Det första man kan anmärkas på är såklart deras utseenden. Båda är mycket attraktiva personer, Mia är oerhört söt och Fassbenders ansikte är så vitt jag minns ganska fri från tidens tand. Jag gnisslar bara lite tänder, för jag är alltid glad när min favoritroman uppmärksammas. Just det, det roliga är att Jamie Bell från Billy Eliott ska spela St. John. Kan bli fab.

Jane Eyre i all ära, men det finns andra systrar i familjen Brontë. Emilys Wuthering Heights har jag aldrig sett i filmversion, men det skulle vara spännande att göra det. Det finns en från '92 med Juliet Binoche och Ralph Fiennes. Ja, det finns ganska många, men de verkar vara mindre produktioner. Något för BBC att ta tag i. Åh Heathcliff...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar