tisdag 9 mars 2010

Once upon a time in nazi-occupied France...

Hm, måste ha ätit något konstigt i går för jag hade världens konstigaste dröm. Tim Roth, Nazityskland, flygande Daleks och IKEA. Hela drömmen hade en viss 1984-stämmning, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att den utspelade sig under andra världskriget och det kryllade med nazister. Men det måste ha varit Frankrike för vi stack över kanalen till England. Jag skulle vara världens sämsta spion, jag visste inte ens om man var tvungen att säga "heil Hitler" när man gjorde hälsningen eller om man bara kunde sträcka upp handen. Skicka aldrig in mig som hemlig agent säger jag bara.

I dag har jag köpt present till pappa som fyller år på lördag. Hoppas han blir glad, för jag hade ganska mycket problem med att hitta på något. Just nu är jag inne i ett städpass här hemma. Det var ganska dammigt... Men det värsta är alla kassar med tidningar som jag har dragit mig i flera månader för att kasta. Ska försöka ta ned några i dag, plus att jag ska smyga ned i källaren. Läskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar