söndag 27 juni 2010

Turista bör man

I dag har jag lekt turist. Jag tog en tur till Gamla Stan där jag hörde minst 20 olika språk på tio minuter och det inkluderade inte svenska. Första shoppade jag på SF-bokhandeln, mest av nostalgiska skäl. Går så sällan dit längre, det är jämt så sjukt mycket folk där och så dyrt. Sedan åt jag en glass på Muren (Muraren så klart). Men när jag fick den blev jag helt chockad, den var ju enorm! Men jag tryckte i mig hela glassjävlen, man får ju inte verka svag inför turisterna. Sweden pride! Eller något. Jag glodde på högvakten och gick sen in i Storkyrkan, där jag aldrig har varit. Haha, jag hade till och med kameran med, så jag klickade lite här och var! Sedan var det i alla fall dags att åka hem.

OMG, det var lite pinsamt på SF, för jag köpte Interview with the Vampire av Anne Rice och en annan vampyrpryl. Han i kassan måste ha trott att jag var något alldeles för gammalt Twilight-fan. Men allt det här tjatet om vampyrer har fått mig att längta lite efter mina vampyrer. Louis, Lestat, Spike, Angel, ja till och med Dracula!


"Oh Louis, Louis. Still whining Louis. Have you heard enough? I've had to listen to that for centuries."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar