torsdag 17 juni 2010

Woe is me

Den här torsdagen har varit helt okej faktiskt. Jobbet flöt på bra för en gångs skull, inte som i går då det var hur jobbigt som helst. Men jag är trött hela tiden. Jag är morgontrött, jag är trött i huvudet på jobbet, jag är trött i fötterna och i ryggen när jag kommer hem. Det jag ser fram emot hela dagarna är middag och att krypa ned under täcket och läsa min deckare. I dag satt jag på jobbet och drömde om de böckerna jag ska läsa i sommar. Fast det blir ju aldrig så många som man hade tänkt sig, men det bästa är egentligen att göra en läslista. På tal om det så fick jag hem novellsamlingen som jag har beställt. Massor av bra författare! Den är redigerad av Neil Gaiman (han har även skrivit en av novellerna) och däri finns berättelser av Joyce Carol Oates, Richard Adams, Diana Wynne Jones, Chuck Palahniuk, Michael Moorcock med flera med flera. Awesome.

Nä, nu är det dags att sova, jag orkar knappast se Fringe. Tur att det finns bandspelare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar